Friday, September 19

SAMAN memang tak dapat dipisahkan!

Dah 7 tahun ada lesen MEMANDU kereta dengan motor, tapi aku ni ade penyakit sebab sentiasa lekat dengan saman! susah la jadi orang cuai ni, setahun mesti ada dua kali kena saman.. ahh SUFFER nya rasa.. tahun lepas kena saman seat belt dan SAMAN aes dua serentak hari yang sama dan waktu yang lari 10 minit je.. oh sangat SADIS yee.. tahun ni kena saman aes kat bangi dan the latest one is saman LAMPU isyarat! woii, lampu isyarat tu kuning lagi tau bila aku lepas tetiba kamera tu klik2 gambar nombor KERETA aku.. melayang duit, melayang oh melayang ku terbang.. rasa nak nangis tau time kena tu.. yelah dah lewat pagi, aku balik lambat gara-gara nak setel kerja bisnes aku tu, then MENGANTUK yang amat.. yelah, aku expect takde kereta dekat traffic light kan, then dah hijau kelip-kelip sebelum tukar ke MERAH, aku jalan laa.. tapi tetiba tukar kuning then argghh gambar KERETA aku ditangkap! rasa macam nak je aku berhenti pergi turun sepak tiang kamera tu, tapi fikirkan nanti kaki aku yang akan sakit so aku BATALKAN niat murni aku tu.. haha.. tunggu ajelah SURAT saman tu sampai.. kalau taknak bayar boleh tak eh? .. haha.. gambar bawah ni aku dapat dari MR.GOOGLE hokay, jangan marah aaa..

p/s: untuk pesanan rakan-rakan blogger, jangan la jadi CUAI macam aku ni.. bawak kereta nak drifter aje, then kalau boleh semua ikut undang-undang sendiri.. haisshh.. 

6 comments:

  1. aihhh nampak sangat jenis bawak kereta nak laju je kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hidayu, saya selalu laju sebab nak cepat banyak kerja nak setel.. tapi kekadang tu sbb taknak mengantuk, teruk kan? haha.. bg nasihat sikit.. =P

      Delete
    2. alamakk.. same lah kite xboleh nak bagi nasihat. kadang tu bawak laju sebab nak cepat,kalau ikot blakang kereta cm siput je mesti ngantok.. tp alhmdullilah blm pernah kene saman lagi.. heheeh

      Delete
    3. haha.. tau takpe, siput nye mengalahkan siput.. sebab tu geram.. haha.. alhamdulillah, jangan kena saman! rugi duit je bayar.. duit tu boleh buat benda lain lagi tauu.. haha

      Delete
  2. sabar jelah sis...nak buat camna...gaji kita dpt utk byr saman jelah...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpe, tapi kekadang tu bukan salah kita pun, dah habis berhati-hati dah supaya tak kena saman tapi kena jugak (ayat klise taknak mengaku salah sendiri).. haha

      Delete