Saturday, September 20

duit keluar macam ayaq liuq aihh!

DEWASA ini, wang merupakan perkara terpenting dalam hidup, ia merupakan satu perkara dimana kita memerlukan wang untuk pelbagai urusan kita sehari-hari ( okay, poyo sangat intro kali ni) .. haha.. bab duit ni memang sensitip sangat kan, boleh buat gadoh woo kalau orang pinjam duit kita takmau bayaq.. tapi ini bukan isu kali ni, isu nya nak habaq pasai pa duit keluaq macam ayaq sangat la ni.. keluar loghat utagha aku ha.. dapat duit je habis, dapat je habis.. sekarang ni semua barang nak MAHAL je, makanan pun makaih macam makan kat obersea.. pergi pasar, beli barang DAPUR je sekali pergi mesti habis almost seratus.. gila babeng barang sekarang punya harga, kopak nak bayar.. aku sorang jeke rasa ni? or ada orang lain lagi yang rasa jugak harga barang sekarang.. yang tak pernah belanja beli barang rumah tu sila jangan jadi pengulas sebab korang takkan faham orang-orang yang berjiwa ibu macam aku ni (eh, bila kawen?) .. aku ni suka pergi beli barang dapur, tak kisah la dekat PASAR basah ke, dekat TESCO ke, MYDIN ke, asal ada barang dapur je semua pun boleh ha.. actually semua yang aku beli memang KEPERLUAN, memang untuk kegunaan dapur.. orang boleh cakap, okay CUT sikit perbelanjaan dan beli yang mana perlu.. tapi masalahnya semua perlu okay! dah tu kalau pergi pasar, even buat list pun dah bajet cukup2 RM50 pun, mesti akan ada jugak overspending.. padahal dah ikut PLANNING list tu dah.. (orang pasar tak reti kira, or aku tak reti kira eh?) haha.. I WISH I had a very BIG money tree!!! boleh la belanja satu kampung kan.. hihi

2 comments:

  1. tula sebelum kawen dulu bleh jimat,tapi lepas kawen lagi jimat sbb dah xpayah nak keluar duet beli barang dapur...hehehe
    tapi sekali beli paling kurang pon dekat 200 jugak la..
    mmg mahal dah brg sekarang ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. duit 50 tapi dapat barang ciput je..sdih :(

      Delete