Thursday, September 25

Perempuan dan dot dot dot ...

bila dah START runsing dengan kerja dekat ofis plus dengan NOTA belajar, aku mulalah merayap dekat BLOG yang ada then update blog sendiri nih.. actually tetiba teringat KELAS minggu lepas.. kelas ECONOMIC.. lecturer boleh tahan agak lawak, dan jugak best sebab cara dia mengajar yang sangat awesome.. then, tetiba hati terpanggil untuk update entri pasal kelas haritu.. majoriti CLASSMATE aku perempuan, so banyak benda yang diajar dikaitkan dengan perempuan.. ekonomi? haruslah belajar tetang penawaran serta permintaan kan? korang pernah belajar ekonomi tak nih? aku dah pernah belajar time DIPLOMA dulu tapi masalahnya aku banyak makan SEMUT! dalam erti kata lainnya aku jadi pelupa lah, yang amat pulak tu.. haha.. okay sudah, den nak cerita pasal perempuan dan dot dot dot yang sebenarnya.. dot tu merujuk kepada TABIAT sebenarnye.. actually, my lecturer cakap perempuan memang dilahirkan dengan nafsu kuat MEMBELI ( menyebabkan permintaan yang tinggi terhadap pasaran, ada kaitan dengan ekonomi ye).. dia sendiri mengaku yang dia ada lebih 10 pasang kasut dan beberapa buah ALMARI tudung dan pakaian.. ohh noo.. terkezut den! pastu dia tanya satu kelas, siapa yang ada kasut banyak dan baju banyak.. SEMUA budak perempuan angkat tangan kecuali aku! aku bertambah terkejut tapi yang LAWAKNYA diorang lagi terkejut tengok aku tak angkat tangan.. haha.. yes, disini aku nak MENGAKU yang aku hanya ada 2 pasang KASUT, 1 pasang SELIPAR dan 1 pasang SPORT SHOES.. aku tak pandai la ada kasut banyak sebab tak tahu nak pakai yang mana nanti.. kawan aku pernah gelakkan aku sebab BONET kereta kosong gila.. dia cakap, dia tak pernah tengok bonet kereta orang kosong macam bonet kereta aku, especially perempuan mesti penuh kasut dalam bonet! oh tidakk, aku pembersih orangnya ye, kasut aku yang 4 pasang ada tu pun aku simpan elok2 dekat rak kasut rumah aku.. baju? tak payah cerita la, baju aku satu almari KECIK tu pun tak PENUH lansung.. banyak lagi ruang boleh sumbat.. yang mana baju aku tak nak PAKAI, aku sedekah dekat rumah anak yatim atau orang miskin.. kalau simpan pun bukan nya nak pakai.. aku dari kecik lagi, sampai lah sekarang dah DUDUK sendiri aku tak pernah penuhkan almari.. pakaian aku, termasuklah tudung, baju besar, baju kecik tak pernah penuh almari.. sebab aku ni jenis tak suka BAJU banyak-banyak sebab nanti susah pilih plus rasa macam taknak pakai baju.. hahaha.. untuk pengetahuan korang, almari aku KECIK je.. lebar SEDEPA dan tinggi DAGU aku je.. kecik right? yesss! hahaha.. siapa tak percaya? sila angkat dagu.. anda perlu percaya kerana semuanya BENAR belaka.. hihi.. sekian untuk kali ni.. =)

takde gambar ehsan dari aku untuk tatapan uolls ye.. haha

4 comments:

  1. hehehe same la kite..
    ayu pon xbyk kasut,beli kasut baru sbb kasut lame dah lusuh o dah lame sgt..
    tak ade lah simpan kt bonet kete,smpn kt dpn je sbb kalau nk trun pakai selipa je snng..
    stnby je.. tgk kete pompuan laen mmg mnyeramkan btl...

    ReplyDelete
  2. sama laa kitee..klu kasut g keje.,.pakai la smpai agk2 nk rabak...bru beli lain plk...

    ReplyDelete