Monday, April 16

cerita SEMUT.. hehe :D

korang pernah tak duduk DIAM2 then renung aktiviti SEMUT??.. kalau pernah buat macam aku, korang perasan tak yang semut ni bila BERJALAN then bertembung ngan kawan dia, mesti nak BERLAGA kepala macam kat gambar bawah ni.. kekadang aku TERGELAK sensorang bila perhatikan gelagat2 semut tu..
KENAPA ea? musykil lah aku.. Actually aku dah lama cari jawapan pada PERSOALAN aku ni tapi sampai harini aku masih takde jawapan yang pasti.. Walaupun persoalan aku ni macam tak berapa nak LOGIK sangat tapi aku nak jugak tau ape yang diorang buat coz setiap kali jumpe mesti nak BERLAGA kepala, kalau pandangan korang tajam macam aku, korang PERASAN tak even semut2 tu dah BERLAGA kepala tapi bila bertembung balik mesti nak berlaga kepala lagi.. Kalau sepuluh KALI berulang alik, sepuluh kali la berlaga kepala.. kenapa perlu berlaga KEPALA or SESUNGUT ea, semut2 ni hantar maklumat melalui ANTENA diorang tu kot kan.. hehe ..

p/s : korang ada JAWAPAN tak?.. Haa, for those yang tak pernah tengok aktiviti2 semut ni kan, cuba korang try tengok, but make sure semut2 tu bukan dalam rumah korang lah yea,nanti habis semua makanan kat dapur korang tu si SEMUT curikk :D

No comments:

Post a Comment