Monday, November 28

pesan MAMA :)

Dari DULU lagi MAMA pernah pesan soal CINTA dengan aku.. dia ulang bila setiap kali dia rasa perlu dan buat aku INGAT benda ni SAMPAI bila ke hari nie.. tak banyak yang MAMA pesan, cuma SATU.. kenapa satu? sebab dari SATU tu je sudah memadai untuk aku dapatkan yang lain-lain.. mama suruh ingat sampai tiba saat aku jadi hak orang lain..mama PESAN 'nanti kalau nak KAHWIN, cari lelaki yang BETUL2 CINTA dan SAYANG kamu, biar kamu tak SAYANG or CINTAKAN dia pun takpe, asalkan dia SAYANG dan BETUL2 nak jaga kamu, JANGAN sesekali BERKAHWIN dengan lelaki yang HANYA KAMU yang SAYANG or CINTAkan dia tapi dia just SAYANG sikit je kat kamu or dia tak pasti dengan PERASAAN dia sendiri'.. oukay, korang mesti pelik kan kenapa MAMA aku pesan macam tu, aku mula2 tu pun pelik jugak sebab mane boleh kawen kalau tak sayang or cinta kan.. rase cam HAMPA gila la dengar MAMA cakap macam tu, tapi sekarang aku dah tau kenapa mama cakap macam tu..oukay, untuk pengetahuan korang lah yea, LELAKI ni kan EGO tinggi berbanding PEREMPUAN,  sekali dia cakap tidak, aku rase selamanya tidak, dia mungkin boleh berubah hati untuk say YES, but aku rasa BERABAD kot kalau nak tunggu..okay, untuk kes yang PESANAN mama ni, lelaki kalau dia dah sayang dia sanggup buat apa saja untuk dapatkan HATI ISTERI dia even dia tau ISTERI dia tak sayang dia, and the most important thing, HATI perempuan ni macam KERAK NASI, rendam lama2 nanti LEMBUT jugak, so tak mustahil dia akan TERIMA kehadiran suami yang tak dicintai dalam hidup dia.. memang susah nak TERIMA lelaki yang kita tak CINTA tapi aku rasa itu bukan PERKARA yang SUKAR untuk kita lakukan kann..and sangat mustahil bagi lelaki yang CINTAKAN isteri akan BERLAKU curang.. TAPIII if just ISTERI yang SAYANG suami sangat2 tapi SUAMI tu tak FEEL pape pn, ni memang parah tahap extreme sebab korang pun tau kan, susah sangat2 nak dapatkan HATI lelaki yang TAK SAYANG or CINTAKAN kita.. as what i say, sekali diorang say NO, its mean NO!! and berhati2 lah sebab korang bakal DIMADUKAN.. so korang FAHAM kan kenapa mama pesan MACAM tu kat aku.. hopefully ALL GIRL out there boleh menilai sendiri pesanan mama aku ni..sekadar RENUNGAN :))

p/s: tapi wat masa SEKARANG aku pun tak gunakan lagi PESANAN tu, mungkin satu hari nanti kot... :D

No comments:

Post a Comment