Friday, November 11

1st day WORKING :D

LAMA jugak kan aku tak update blog.. almaklumlah SIBUK sangat dengan kelas GANTI, KUIZ and TEST yang tak pernah nak habis2 tu.. memang KELAM kabut jugak lah hidup aku seminggu dua ni.. hehe.. hum.. eh, haa, ENTRI lepas cerita pasal aku kena MENJALANI internal PRACTICAL selama seminggu kan, so kat sini aku CERITA sedikit sebanyak apa yang jadi time FIRST day working kat ADMINISTRATION office tu.. hehe.. Pagi ISNIN tu, awal aku bangun, lepas MANDI and SOLAT subuh, aku terus siap2 then dengan BERDEBAR2 aku bergerak menuju ke OFIS, sampai je kat ofis tepat jam 7.50pagi.. wahh, awal aku sampai kan, hehe.. selalu kalau ada kelas pukul 8 pagi, pukul 8.15 baru aku sampai kelas..haha.. aku LAPOR diri kat pejabat tepat jam 8 pagi, SHARP takde kurang masa, takde lebih masa.. TIME lapor diri tu kena INTERVIEW la pulak, gulpp, telan air liur lah jugak aku nak jawab interview tu, tapi ALHAMDULILLAH selamat habis interview.. then jalan2 satu ofis introduce diri pulak, aisehh, malu kott.. hehe.. tapi yang best nye, semua baik sangat2 ngan aku..hehe..  lepas dah BERKENALAN ngan semua orang, TUGAS pun bermula as WORKERS.. hehe.. so, let take a look at this picture.. (ni ambik time lunch hour ni..hehe :D )
ni tempat duduk aku time PRAKTIKAL kat ADMINISTRATION ofis tuu..student praktikal pun ada tempat sendiri tau..hehe..cantik kan.. :D
 kerja untuk FIRST day punya, banyak tak? banyak kan, ada lg tambahan kat tepi tu, tapi tak kisahlah, at least aku dapat belajar buat benda baru.. hehe.. yang penting, semua kerja aku ni siap on time.. :D
MESIN2 dalam ofis, benda2 ni semua kat belakang tempat aku je..senang sikit nak wat KERJA..hehe

haa, dah2 aku taknak merapu lebih, kang tak larat korang nak baca..hehe.. btway, such a wonderful day for first time working experience. :D

No comments:

Post a Comment