Tuesday, March 31

HIDUP dalam dunia sendiri

kadang-kadang aku KESIAN dengan diri aku sendiri, sampaikan tak ada masa nak curi-curi untuk diri sendiri.. means tak ada masa dan kesempatan untuk meluangkan masa manjakan diri or apa-apa.. PELIK bukan? tapi nilah hakikat kehidupan aku sekarang.. seharian aku dekat ofis buat kerja, kadang-kadang je dapat curi-curi main facebook or update blog sebab masa aku adalah HAK milik bos aku, tapi tak apa lah sebab namanya pun kerja kan.. so pagi sampai petang memang jiwa, raga dan perasaan MENDAP dalam ofis ni ajelah.. its okay, dah boleh terima hakikat sebab dah SETAHUN lebih kerja dekat sini.. tapi, lately terasa sangat, sebab last week hari sabtu.. pagi sampai pukul 11 aku dah mendap buat KERJA dalam ofis ni, then ikot pulak bos pergi meeting sampai tengahari, pastu pukul 2 pulak balik solat then tak sempat REHAT, bos aku call suruh datang ofis balik buat LAPORAN untuk satu client (padahal sabtu aku sepatutnya kerja half day!) then lepas siap laporan dalam pukul 3.40 pulak adik aku call ajak pergi book store, then jalan sana jalan sini ikotkan dia sampai pukul 7, tak sempat lagi nak jejak kaki masuk dalam rumah kawan aku pulak call ajak keluar lepas maghrib sebab nak mintak tolong tengok barang hantaran dia nak KAWIN.. padahal malam sabtu tu aku kena tido awal lepas isya sebab aku nak bangun 4 pagi hari AHAD.. tapi disebabkan fikir member, aku pergi jugak.. serius hari sabtu tu rasa macam mendap gila, letih, penat semua ada.. tapi tulah, sampaikan masa untuk diri sendiri pun tak ada.. aku memang, kalau boleh nak hidup aku sehari-hari tu, boleh gembirakan orang lain, boleh buat orang lain rasa dihargai, tapi kadang-kadang bila fikir, siapa yang nak gembirakan aku? entah la, bukan merungut, tapi macam rasa nak je lari jauh-jauh dari orang lain sebulan then rehatkan diri dan MINDA.. bagi fresh dan stabil.. dah la sekarang aku kuat EMO.. entahlah, perubahan hormon kot, almaklumlah dah makin tua..

2 comments:

  1. paling tak suka bila boss call lepas balik kerja or masa kita cuti. huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau takpe, sama lah jugak.. tapi selalu sangat kena panggil time dah habis waktu kerja pun. sedih!

      Delete