Tuesday, March 31

CITA CITA TERCAPAI!

Alhamdulillah, rezeki dari ALLAH jangan ditolak ye dok.. hihi..mesti ramai tertanya-tanya, rezeki apa pulak kali ni?.. pernah bercita-cita menjadi seorang PENSYARAH, tapi disebabkan kelayakan masih belum cukup dan masih menuntut diperingkat IJAZAH, terpaksalah batalkan hasrat.. actually, sebelum ni pernah berangan menjadi seorang guru atau pensyarah, soronok rasanya dapat dipanggil CIKGU.. rasa macam dihargai.. aku masih lagi bekerja sebagai p.a di syarikat SWASTA di ipoh, masih diposisi yang sama dengan gaji yang sedikit bertambah daripada bulan lepas, tapi disebabkan kos hidup yang agak melampau batas serta masih lagi menuntut ilmu, so sentiasa rasa KEPERLUAN hidup tak dapat membatasi pendapatan yang sedia ada.. jadi dipendekkan cerita, dapat rezeki menjadi TUTOR matematik bagi seorang pelajar tahun 3.. walaupun just TUTOR tapi aku sangat-sangat menghargai.. at least dapat jugak jadi cikgu sambilan.. rasa hati berbunga-bunga sangat, bahagia sebab dapat buat benda yang aku suka.. atleast dapat jugak merasa panggilan cikgu kan? syukur lah, rezeki pun dapat, gelaran sementara pun dapat.. ALLAH tu sangat maha pemurah, dia beri apa yang kita minta walaupun lambat tapi tetap ditunaikan.. kita je yang selalu lalai dan alpa, muhasabah diri sangat perlu sekarang ni.. malam ni start KELAS PERTAMA, bukan mudah nak mengajar budak yang dah tahun tiga tapi basic matematik yang masih belum kukuh, tapi aku sentiasa doa supaya Allah permudahkan urusan aku malam ni.. semua bahan-bahan untuk mengajar dah ada, dah disediakan sejak semalam.. konsep pembelajaran pun sudah siap, ermm apa lagi ye? herm, mungkin tu je dulu kot sebab nak tengok progress budak tu dulu macam mana nanti.. harap-harap dia GEMBIRA dan suka dengan cikgu Lidya ni.. aminn
p/s : siapa yang ada mengata aku buat part time sebab duit, yes i'm! tapi aku bukan datang makan gaji buta okay, aku datang bawak ilmu dan manfaat pada student aku.. harap dipermudahkan.. =D

No comments:

Post a Comment