Tuesday, June 10

DUIT OH DUIT

ish, dugaan jugak kalau bekerja tapi rasa macam DUIT tak cukup.. arini GAJI weyy, tapi setelah ditolak, dibahagi dan didarab segala bagai keperluan dan KOMITMEN, akhirnya dalam sehari je gaji aku dah jadi RM250 je! Wey, nak makan ape RM250 ni dalam sebulan? dah la dengan minyak kereta lagi ni nak kena letak, takkan nak KENCING dalam tangki kot.. adoy macam mana la boleh jadi salah bajet untuk bulan ni nih?.. ni tak kira ada anak lagi, kalau ada anak lagi rasanya memang pergi kerja jalan kaki la jawabnya.. nak start BERNIAGA online balik rasa macam dah patah semangat sangat-sangat, YA ALLAH.. rasa macam nak nangis sekarang.. nak nangis raung-raung time tulis blog ni.. gaji okay tapi masalahnya rasa macam terlampau banyak komitmen.. walaupun orang nampak macam i'm OKAY tapi hakikatnya dalam poket duk mula kering dah ni.. macam mana la nak buat, dah start wassap kawan baik aku skang nak tanya pasal BISNES balik ni ha.. baru mula nak gelabah tak pasal.. duit oh duit, kat mana dapat kucari mu.. dah sasau tahap GABAN dah ni, gara-gara duit dan taraf kehidupan yang makin meningkat.. parents aku still nak bagi duit, tapi MALU wey nak ambik sebab dah kerja pun takkan aku nak ambik dari diorang lagi.. serius aku nak BERDIKARI, semoga Allah permudahkan jalan aku.. amin..
p/s: malunya takdak duit, malu sangat.. aku ada baca dari satu fb online seller ni, dia cakap if nak hidup senang dan boleh simpan duit, kena tanam sifat sayangkan DUIT disamping jangan abaikan AGAMA.. semoga, aku mampu jadi seperti nya yang sentiasa ISTIQAMAH dalam membuat perubahan ke arah yang jauh lebih baik.. *eh camne nak sayang duit? duit pun takdak lansung ni..

No comments:

Post a Comment