Thursday, August 16

PASTA SPIRAL GORENG RESIPI BUJANG

Hai gais, tak pernah2 aku update PASAL MASAKAN kan? bukan bermaksud aku tak pandai masak. cewahh. tapi boleh la lepas tekak aku yang duduk rumah BUJANG ni kan. masak se simple yang boleh tau. so that jadi la perut kau kenyang.

So dua hari lepas aku masak pasta spiral versi goreng ala pemalas aku la. Kat sini aku bagi resepi kat korang versi campak sesuka hati ya. memang simple gila, senang nak buat, dan sangat SENANG nak makan. hahaha

Masak pasta cara paling simple tapi sedap 🤤 PASTA TEKAK MELAYU nama diaa 😝

Bahan-bahan:
-Spiral pasta (direbus dan ditos air)
-Bawang putih & bawang holland potong dadu
-Sos pasta traditional ADABI / PREGO
-Udang 10 ekor
-Ayam isi 2 ketul (dipotong dadu)
-Sos lada hitam
-Sos tiram
-Sos cili
-Sayur potong nipis supaya mudah masak (carrot/brokoli) - dalam ni takde so buh cili jela.

Cara-caranya :
1) tuang dua sudu minyak. Tumis bawang putih & bawang holand
2) masukkan ayam & udang. Kacau sampai agak masak
3) masukkan sos pasta 1/2 cawan. 2 sudu sos cili, 2 sudu sos tiram, 1 sudu sos lada hitam. Kacau rata
4) masukkan pasta. Kacau sebati
5) masukkan sayur kacau dan tutup api.

Walaupun nampak kurang cantik, tapi rasa dia perghh melayu sangat. haha

So untuk bujang2 yang KURANG RAJIN tu boleh cuba masak pasta ni, senang sangat. takde istilah tak tahu masaklah zaman sekarang, sebab dunia dihujung JARI okay gais. klik google keluar terus resepi.



No comments:

Post a Comment