Tuesday, May 17

Perlu @ Tak??..

Hum aku sebenarnya takut nak tulis entri pasal benda nieyh.. ENTRI PASAL CINTA..

Cinta!! Huh perkara yang paling aku takut waktu mula2 mengalami zaman remaja aku..
Kawan2 aku kebanyakkan nya lelaki, aku tak tau kenapa and mengapa tapi aku lebih suka berkawan dengan lelaki sebab bagi aku golongan lelaki ni tak menjengkelkan dan tak suka bergosip macam kawan2 pompuan aku yang lain..Aku jenis yang lasak, sekolah dulu pun main bola dengan classmate lelaki sampai terkoyak habis kain sekolah aku..But when i bcome a teenager semuanya berubah.. Perasaan CINTA dah mula berputik. Time tu kalau dah suka, buat apa pun sanggup..kadang2 bila dipikirkan rase macam lawak pulak..
Betullah cakap orang kan, hati dan perasaan ni kita tak boleh nak tipu.. Kalau dah jatuh cinta tu tetap jatuh cinta jugak.. tengok tu, bubuh lah formula ape pun, cinta jawapannye tetap cinta.. Tapi aku ni dulu ada tabiat buruk tau, kalau aku tak dapat someone tu aku berusaha sampai dapat but if aku dapat tak penah kekal lame pun c0z aku yang akan mintak putus.. Kenapa ea? ..HAHAHA..aku pun tak tau lah kenapa tp time tu mungkin sebab budak2 lagi kan..Aku penah kapel paling sekejap tak sampai 48jam pn and yang paling lama pun tak sampai sebulan pun..TERUK kan aku dulu..But now im DIFFERENT, dah dewasa dan dah EXPERIENCE banyak.. But satu je, BERCINTA TAK SEMESTINYA MEMILIKI kan..

CINTA tu tak semudah yang disangka.. banyak dugaan nya.. Dah banyak contoh depan mata aku sebenarnya.. Aku FOBIA CINTA sebab aku tak nak benda yang jadi pada sahabat2 aku terjadi pada diri aku sebenarnya.. Tapi sampai bila aku nak mengelakkan?? Aku perlu kuat sebab CINTA tu punya RISIKO yang tersendiri.. Jika aku jatuh cinta untuk kali ni, aku akan CINTA SEPENUH HATI..:))
I wrote your name in the sky,
but the wind blew it away.
I wrote your name in the sand,
but the waves washed it away.
I wrote your name in my heart,
and forever it will stay.
..

3 comments:

  1. bercinta di waktu umur 19 dan baru habis sem.2 dss bukan masanya lagi. lama lagi nak habis diploma ni. 2 tahun lagi kan. x mcm dulu dsk 2 tahun saja. waktu sesuai untuk bercinta adalah apabila dah nak habis belajar. itupun kalau lelaki itu ada pekerjaan tetap dan stabil. Ataupun waktu lain yg sesuai adalah apabila kita sedang bekerja yg stabil dan tetap seperti di goverment sector. ada dulu dsk yg lepas habis belajar je terus kahwin,sambil itu dsk itu mendapat kerja juga. good luck. it's not the time yet for me

    ReplyDelete
  2. Hum tulah..tapi hati dan perasaan ni tak boleh dihalang sebab mungkin akan datang tiba2..btway nasihat untuk mencari time nak habis belajar tu agak bernas kan..hehe..takpe2,lagi 2 tahun je lagi,skang fokus dulu kan..:))

    ReplyDelete
  3. yup sambil stdy, boleh lah sambil menyelam meminum air. someone out there already rindu azi meyh

    ReplyDelete