Tuesday, May 31

CERITERA customer :)

Hum, bercerita tentang PENGALAMAN menguruskan BISNES memang banyak sangat.. PENGALAMAN ini banyak memberi dan mengajar aku untuk menguruskan KEHIDUPAN aku...
Bermacam2 kerenah CUSTOMER yang aku jumpa.. Tatkala masalah mula timbul, KESABARAN yang tinggi perlulah MENEBAL dalam diri aku.. ada banyak jenis CUSTOMER yang kadang2 wat aku rase shengal sangat ngan dyorang.. Nak servis 5STAR, tapi nak DISCOUNT lebih pulak tu.. Kadang2 aku PENAT, penat sangat nak layan kerenah dyorang.. But aku kena jugak tersenyum dengan LEBARnya walaupun tak sudi..
Bila datang customer yang SUKA CARI PASAL, memang sengaja lah menduga KESABARAN aku..Pernah sekali aku dimarahi CUSTOMER sebab tempat tak ready, padahal dalam perjanjian sepatutnya datang after 2PM but dyorang datang awal pagi, dah takde tempat, taknak mengaku salah then main sedap mulut je MARAH KAW2 punya..CUSTOMER yang macam tu,memang aku akan layan KAW2 lah sangat kan..HAHAHA

Then ni satu lagi masalah, bila CUSTOMER yang datang tu BAIK sangat, aku rase macam semua benda aku buat TAK KENA.. aku ase nak tingkatkan lagi SERVICE and bagi yang TERBAIK sekali untuk dyorang.. Senang cerita ase cam nak tatang2 je CUSTOMER macamtu..Yelah, kalau orang dah BAIK,aku lagi SERIBU KALI rasa nak buat baik..Tambah2 yang datang tu MAKCIK2 yang peramah sangat then tanye macam2, memang aku suke sangat <3
I could give a very2 big smile for a kind CUSTOMER
Ada pulak jenis CUSTOMER yang nak menggatal ngan aku pun ada..Hum, aku ingat habis setakat jadi customer je, tapi ada pulak yang mintak NO PHONE tu yang lawak tuh, yelah bagi jelah kan sebab dah ingan CUSTOMER kan, mungkin nak datang lagi..sekarang nie, tiap 2kali sebulan mesti wujud je dia kat sini, padahal saje2 je,nasib baik kau HENSEM..hahaha..Opps,tergatal pulakk!! HEHE

Kalau nak cerita pasal CUSTOMER memang takkan habis, so aku ringkaskan jelah ek,kalau tak korang tak habis membaca nieyh.. Aku penah menghadapi CUSTOMER yang tak bayar, CUSTOMER yang merosakkan harta, CUSTOMER yang pemarah, CUSTOMER yang selalu je tak puas hati, CUSTOMER yang belagak sangat (padahal bajet je lebey, service nak baik tapi DISCOUNT nak banyak), CUSTOMER yang tak kedekut (siap bagi lebih, sebab dia kata duit belanja untuk belajar)..

BTW, pape pn aku tetap SAYANG CUSTOMER aku, walau macam mane pn dyorang.. Aku akan cuba jadi A VERY2 GOOD MANAGER okay :)

No comments:

Post a Comment